sketchup meets pov-ray czyli renderowanie projektów 3d

Dopełnieniem poprzedniego tematu jest renderowanie obrazu z projektu 3d. Nadal zostajemy przy programie SketchUp. Po krótkim rozpoznaniu terenu okazało się, że istnieje kilka sposobów na uzyskanie pięknego obrazu wynikowego z naszego projektu 3d. Jednym z nich jest użycie silnika renderującego v-ray (niestety płatne), innym jest wykorzystanie programu POV-Ray. Do tego celu należy dokonać konwersji pliku .stl do pliku .pov (służą do tego celu różne konwertery i pluginy np. opis tu i tu) lub dokonać bezpośrednio exportu z projektu do pliku .pov (za pomocą pluginu su2pov, opis instalacji tu).
W programie POV-Ray wygląd sceny opisuje się w skrypcie (.pov), w którym umieszcza się informacje dotyczące obiektów i kształtów, nakładania kolorów i tekstur na obiekty, ustawień kamery i oświetlenia. Ja skorzystałem z ustawień defaultowych i uzyskałem taki oto wynik:

Komentarze

Prześlij komentarz